Rady, tipy, jak napsat kvalitní Newsletter
02. 07. 2019| Top Vision
02. 07. 2019| Top Vision
Skvělý newsletter je takový, kterého si příjemce všimne, rozklikne si ho, přečte si ho a následně udělá to, co po něm chcete. Navštíví vaše webové stránky, začne vás sledovat na sociálních sítích, objedná si vaše služby nebo si zakoupí váš produkt. Ale jak na to?
O tom, zda váš newsletter vůbec někdo otevře, rozhoduje předmět e-mailu. Předmětu byste měli věnovat padesát procent času, který jste dali do psaní celého textu.
V předmětu i v nadpisu newsletteru by měl být patrný benefit, který vyplyne z přečtení textu. Co funguje?
AKČNÍ SLOVESA: Nastartujte svou kariéru | Dodejte sílu svým argumentům | Prorazte v konkurenci | Znásobte své zisky | Překonejte svůj strach | Navyšte svou osobní produktivitu | Vynikněte vysoko nad průměrem
ČÍSLA: 8 tipů, jak snížit firemní náklady | 5 rad, jak zahájit prezentaci | 5 výhod agenturního zaměstnávání | 5 pravidel pro úspěšné vyjednávání | 7 nejinspirativnějších myšlenek z konference pro úspěšné asistentky
První pravidlo: Hlavní informace, kterou chcete sdělit, by se měla objevit v prvním odstavci. Rozhodně si ji nenechávejte jako pointu na závěr, protože málokdo dočte text až do konce. Lidé nemají čas. A pokud ho mají, tak ho neztrácejí čtením textů, jejichž záměr není zřejmý.
Druhé pravidlo: Text by měl být krátký. Z téhož důvodu. Važte si času čtenáře. Každé slovo by mělo nést význam. Vše, co se dá vyškrtnout, aniž by se tím zásadně změnil význam sdělení, vyškrtněte.
Třetí pravidlo: V jednoduchosti je síla. Proto upřednostňujte věty jednoduché před složitými souvětími.
Čtvrté pravidlo: Dbejte na přehledné formátování. Příjemci newslettery obvykle nečtou, ale pouze skenují. Všímají si nadpisů, obrázků, bannerů, odkazů... Souvislý text je až to poslední, co přitáhne jejich pozornost.
Páté pravidlo: Ve středu pozornosti by měl být klient, nikoliv váš brand. Popište, co klientovi váš produkt přinese, a dejte najevo, že vám na klientech záleží.
Šesté pravidlo: Vyměňte MŮŽETE za BUDETE. Protože věta BUDETE ÚSPĚŠNÍ je mnohem více motivující než věta MŮŽETE BÝT ÚSPĚŠNÍ.
Více se dozvíte v kurzu KREATIVNÍ PSANÍ VE FIREMNÍ PRAXI.