První recenze kurzu ITIL 4 Foundation je tu
22. 01. 2019| Katarína Antalová
22. 01. 2019| Katarína Antalová
Máme za sebou zbrusu nový kurz ITIL 4 Foundation, který se již brzy dostane i k vám a zde je první velká recenze trenérů na inovovaný ITSM framework
Certifikační schéma ITIL 4 nabídne několik úrovní. Základem zůstává ITIL 4 Foundation. Další modul je ITIL Specialist, který obsahuje 3 programy, dále ITIL Strategist, ITIL Leader, ITIL Master. Jde o největší update v metodice IT Service Managementu za posledních 11 let.
ITIL 4 se oficiálně představí 28. února 2019. Aktualizace a přepracování jednotlivých modulů bude realizováno potupně, až do června 2020. Půjde tedy o bezproblémový přechod certifikací, zkoušek, kreditů a nových knih.
Na svém počátku obsahoval desítky knih (IT Infrastructure Library), které se s každou další verzí zmenšovali. ITIL® tak postupně získal nálepku “lite verze” pro řízení IT Service Managementu. Mezi nejčastější požadavky IT Manažerů bylo, ať je nový ITIL přizpůsobitelný, agilnější a flexibilnější.
Největší událost v oblasti IT Service Managementu roku 2019 je a zůstane bezpochyby ITIL 4 Foundation, resp. nejrozsáhlejší update plný vylepšení a modernizovaných streamů metodiky ITIL 4 Update, která vyjde již za pár dní.
Absolvovali jsme "Train the Trainer" a z testování kurzu dáváme až neuvěřitelně pozitivní zpětnou vazbu. Nemluvíme jen o interním teamu TAYLLORCOX. Stejné ohlasy zaznamenal Axelos od ATO (Accredited Training Organisation) po celém světě. Tady není na co čekat. Tento kurz si prostě musíte zažít. A termíny jsou již vypsané!
ITIL 4 se rozšířil o nové koncepty, zaměřené na vytváření přidané hodnoty pro byznys. Učí manažery efektivněji přerozdělit kapacity, dává vyšší důraz na spolupráci a komunikaci. V neposlední řadě integruje agilní a DevOps postupy. Také automatizuje procesy a celkově pomáhá efektivněji dosahovat lepší výsledky.
Základní kostra je roky prověřená a těžko na ni něco měnit. Co zůstává z předchozí verze jsou osvědčené koncepty zaměřené na správu IT, spolehlivost, stabilitu, informační bezpečnost. Je toho hodně. Nejlepší manažerský průřez metodikou ITIL a rozdíly mezi ITIL v3 a ITIL 4 poskytne 1/2 denní úvod do metodiky, který se jmenuje ITIL 4 Update Intro
Axelos vydal před 2 lety nový kurz ITIL® Practitioner. Byl to zcela nový kurz, který vlastně nic nového neučil. Navazoval na znalosti získané v kurzech ITIL Foundation a naopak je formou praktických příkladů a cvičení rozvíjel do praxe. Zaměřoval se na nové principy uplatňování ITSM, které jsou nyní hlavní součástí ITIL 4 Update, který je dále rozvíjí.
Nová verze metodiky vám pomůže navrhnout a nastavit nejlepší postupy, které budou zaměřené na přidanou hodnotu, agilní řízení, flexibilitu a lean IT (štíhlé) efektivní procesy. Konkrétně jde o těchto 7 principů:
ITIL 4 silně akcentuje organizační kulturu, kterou bere jako základní stavební kámen funkčního IT Service Managementu. Dříve bylo postavení IT odd. spíše jako samostatné divze, která navíc nebyla zcela integrováno do organizačního workflow.
V důsledku toho bylo řízení IT vždy vytržené z celkového kontextu, což negativně ovlivňovalo koordinaci s byznysem, marketingem, managementem a dalšími částmi organizace.
Stále více oddělení potřebuje větší přístup do IT systémů a IT naopak potřebuje stále více spolupracovat a komunikovat na strategické i byznysové úrovni. S novou verzí ITIL 4 budete mnohem lépe řešit i tyto manažerské výzvy.
ITIL 4 pro vás bude silný nástroj i pro řízení změn, resp. Change Management. Mimochodem přesně tahle “disciplína” byla v poslední době největší manažerskou slabinou. Odborníci nelibě vnímali styl, jakým způsobem ITIL přistupoval k řízení změn. Mezi nejčastější výtky patřilo, že není dostatečně agilní a brání rychlému nasazení i přizpůsobení se situaci. Nová verze má nejenom skvěle propracovaný change management, ale je perfektně kompatibilní s metodikami jako Agile, DevOps a další.
Společnosti, které adaptují ITIL 4 získají ve frameworku důležité best practice, jak vybudovat pevné základy funkčního IT, které bude schopno inovovat, transformovat a pracovat agilně. A čím rychlejší obrátky bude vaše společnost nabírat, tím více budete potřebovat pevné základy v podobě funkčního IT Service Managementu.
S novou verzí ITIL 4 můžete udělat řadu důležitých i strategických pokroků, implementovat systematická zlepšení, nasazovat nové technologie a udržovat data v bezpečí.
Uživatelé hráli vždy klíčovou roli v ITSM a u ITIL 4 je zde ještě silnější akcent na posílení hodnot / přínosů a benefitů IT směrem k uživatelům.
V dnešním světě, který akceleruje na vlně digitální transformace jsou názory, recenze a zkušenosti uživatelů klíčovým faktorem, který může rozhodovat o tom, zda je a bude daný produkt / služba úspěšná a zda vůbec bude za rok existovat. Tato zpětná vazba je v nové verzi ITIL 4 skvěle zakomponována.
Každý z vás jistě uvítá, že klíčové a osvědčené principy ITIL zůstávají z verze ITIL v3 i v novém ITIL 4 Update. Nová verze tedy nebourá to, co předchozí dokázala. Ale navazuje na její úspěchy a posunuje metodiku na vyšší level, který akceleruje váš byznys díky IT a s tím pochopitelně i vakši kariéru.
Věříme, že ITIL 4 ve vás vzbudí vlnu nadšení. Na vývoji vlastních školících materiálů jsme strávili 1000 hodin a nemůžeme se dočkat, až se s vámi všichni o toto know-how podělíme. Začínáme již v únoru!
Pojem “courseware” znamená veškeré materiály, které získáte v rámci kurzu.
Kromě povinného minima u nás získáte řadu dalších podkladů, které dohromady tvoří vysoce kvalitní výukový program