Jaké jsou přínosy AGILE?
16. 05. 2019| Top Vision
16. 05. 2019| Top Vision
Proč byste měli být agilní? Protože je to trendy? Protože chcete být IN? Protože chcete budovat atraktivní employer brand? Proč ne? Nezůstávejte však jen na povrchu a nahlédněte pod něj. Představujeme vám hlavní myšlenkové principy agilních organizací.
AGILE není o ničem jiném než o rychlé adaptaci na rychle se měnící trh. Jde o to doručit co nejlepší produkt v co nejkratším čase. Perfekcionismus jde stranou, protože přílišné plánování je paralyzující, vede k prokrastinaci a brání pokroku. Plán je pouze provizorní a průběžně se přepracovává v souvislosti s tím, jak se mění okolnosti.
Převratné nápady mají tu vlastnost, že vznikají hned v několika hlavách. A tak je třeba být první. Produkt nemusí být dokonalý, ale musí být dodán.
Spolupráce napříč odděleními je základním stavebním prvkem agilní organizace. V projektových týmech pracují společně digitální developeři, produktoví designéři, byznysmeni i marketingoví mágové.
Jednotlivci z různých odvětví jsou nuceni kooperovat, aby byl tým úspěšný. Už není možné, aby produktové oddělení obviňovalo z neúspěchu obchodní oddělení a obchodní oddělení obviňovalo z neúspěchu marketingové oddělení, k čemuž dochází ve velkých korporacích.
Agilní organizace svěřují své projekty do rukou lidem, kteří projevují nadání a nadšení pro práci. Dávají lidem prostor k uskutečňování vlastních nápadů. Uspokojují tak přirozenou lidskou potřebu být v práci úspěšný a uznávaný.
Agilní společnosti jsou pro talentované lidi mnohem více motivující, než ty neagilní, v nichž mnohdy úspěch a uznání sklízí jen několik top manažerů, kteří si mezi sebe za odměnu rozdělí několik milionů. Motivované týmy jsou produktivnější než ty demotivované.
Nejlepších výkonů dosahují týmy, které se řídí samy. V agilních organizacích chybí hierarchická struktura. Ale vlastně nikomu nechybí. Týmy provádějí v pravidelných intervalech sebereflexi a sebehodnocení. Členové projektových týmů si vzájemně poskytují zpětnou vazbu, a tak dosahují lepších výsledků.
Říká se, že umělecké dílo je hotové tehdy, když už není co ubrat. Stejný princip je uplatňován v agilních organizacích, které se snaží o odstranění nadbytečné a nepotřebné práce. Lidé se tak soustředí na to, co je skutečně potřeba udělat.
Chtěli byste se dozvědět, jak přenést agilní principy do praxe? Přijměte naše pozvání do kurzu AGILNÍ SVĚT A JEHO NÁSTRAHY. Spoustu praktických námětů vám předá agilní kouč Lukáš Barda.